top of page

De kracht van authentieke portretten


Tijdens mijn opleiding aan St-Lucas moesten we in ons 4de jaar elke week een zelfportret maken. Ik vond dat heel fijn om te doen. 10 jaar geleden ben ik er weer mee begonnen, maar nu wou ik andere mensen schilderen. Vanuit mijn opleiding intuïtieve ontwikkeling had ik ondertussen heel erg mijn voelen ontwikkeld en daarbij was ik altijd al gefascineerd geweest door de mens en persoonlijke ontwikkeling. In mijn authentieke portretten breng ik mijn 2 talenten samen, het invoelen en het schilderen. Al doende ontdekte ik verschillende mogelijkheden en de kracht ervan.

Ontdek de 9 manieren om te werken met de kracht van:

KLEUREN

Bij het schilderen voel ik welke kleuren het best bij de persoonlijkheid van het individu passen. Ik kijk ook voor welke ruimte het werk bestemd is, zodat het harmonieus kan samengaan met zijn omgeving.

ENERGIE

Het zien van de kracht van je zelfportret geeft je eigen energie een boost omdat je je ermee verbonden voelt.Voor ik begin te schilderen, voel ik daarom welke tinten, woorden, symbolen, elementen … die persoon nodig heeft.

POSITIEVE GEDACHTEN

Alles bestaat uit trilling en energie. Ik vind het dan ook heel belangrijk om met een positieve intentie te schilderen en enkel vreugdevolle woorden en beelden te gebruiken.

AFFIRMATIES

De positieve boodschappen op mijn spiegels en schilderijen kunnen je helpen om van ondersteunende affirmaties een goede gewoonte te maken.

GEUREN

Naar wens voorzie ik leuke vormen in vilt of fleece op een werk, om je eigen etherisch olie op te druppelen. Zo kan je er voor je gaat slapen of als je opstaat even aan ruiken.

RITUELEN

Een schilderij kan een blijvende herinnering zijn aan een ritueel, feest of afscheid. Het helpen iets letterlijk en figuurlijk een plaats te geven, al dan niet ondersteund met een ceremonie of symbolisch gebaar..

DIEREN

Het schilderen van bijvoorbeeld een leeuw bij een kind kan het helpen om zich telkens weer zijn eigen moed en kracht te herinneren en voor zichzelf op te komen.

KRISTALLEN

Indien gewenst verwerk ik ook een halfedelsteen in het schilderij, met een positieve invloed op de omgeving waar het werk hangt. Voor kinderen die gefascineerd zijn door stenen werk ik aan speciale krachtaltaartjes om hun vondsten een fijne plek te geven.

EEN ALTAAR

Het is mijn ervaring dat veel kinderen het heel leuk vinden om betrokken te worden bij het maken van een huisaltaar of om een eigen altaartje op hun kamer te hebben. Het geeft je kind en/of jezelf de kans om een eigen spirituele beleving te ontwikkelen. Een plekje van stilte, eenvoud, schoonheid en eerbied, in het teken van alles wat jou kracht en vertrouwen geeft. De natuur, je voorouders, jezelf … Hier kom je thuis en kan je prikkels ontladen en kracht opdoen om steviger en met meer waardering in het leven te staan. Een portret kan dus ook op een altaartje geschilderd worden.

Heb je interesse, stuur me mailtje op katrien@dekleurenvandekeyzer.be of bel me op 0475273918

Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page